Gå bakåt i bussen

Såhär är det. När jag åker den tidiga bussen på morgonen vill jag helst inte står och krama tjugo personer hela vägen till stan. Visst, det kanske låter mysigt. Men det är det inte. Jag vill meddela alla som åker bussen på morgonen att bussen slutar inte vid mittendörren! Bara lyssna på ordet: Miiitttteeenn-dörren. Låter som om den står i MITTEN av bussen va? Inte i slutet.

Det är nämligen så att tydligen har alla fått för sig att det inte går att stå längre bak än vid just mittendörren. Vilket resulterar i att jag - som går på på den näst sista busshållsplasten - måste kramas med både förare och medresenärer. Hela resan. 
 
Jag säger inte att det inte är mysigt att kramas. Bara inte med tjugo okända personer. På morgonen. Med en stor vägska intryckt i ryggen. Nejtack. Skulle bara folket FLYTTA BAKÅT i bussen när de ser att fler folk går på, skulle jag minska mitt kramandes med åtminstone 50% per dag. Det skulle göra mig lycklig!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0