Äntligen över!

Jag tycker det är sjukt skönt att valet är över! Äntligen är alla valaffisher nertagna, och man kan faktiskt se annat på tv än debatter. Så eftersom allt är över tänkte jag dela med mig av några tankar jag har runt min första gång som viktig valdeltagande medborgare.

På stationen fick jag en dag en ros av en sosse. Hon frågade lite snällt om jag visste vad jag skulle rösta på och jag svarade ja. Självklart frågade hon inte vad jag skulle rösta på - utan det var bara en trevlig lite fråga.

MEN, sedan innan jag skulle gå vidare, kände hon sig tvingad att tillägga: "Men det viktigaste är ju att du röstar alls." Hon sa det med en sån röst och blick att jag verkligen kände att hon inte trodde mig när jag sa att det var självklart att jag skulle rösta.

Jag blir så trött! Bara för att jag var en förstagångsväljare betyder inte det att alla behöver säga till mig att det är viktigt att rösta! JAG VET! Jag hade planerat att rösta i flera år. Hon var heller inte den enda vuxna som kände sig tvingad att poängtera vikten av att jag skulle rösta. Sluta med det.

Till sist vill jag också hälsa till Centerpartiet att de borde hålla sig ifrån min mobil! Jag blev chockad när jag såg smset om att "på söndag är det val" och att jag skulle rösta på dom. Snälla nån! Tror de att jag skulle missat att det skulle vara val?! Om jag hade planerat att rösta på dom hade jag troligtvis ändrat min åsikt i och med det smset. Nästa val - håll er borta från min mobil!

/M

Kommentarer
Postat av: milla

JAG FICK OCKSÅ ETT SMS FRÅN DOM!! :O Hate it! säger som du, håll er ifrån mobilen!



Anyway... inlägget under, Italien. Maja, jag tycker vi kör på den idén, so what om vi aldrig varit där... som sagt, överraskningar är kul. När vi flyttar dit får vi ju se hur det är där ändå!:D <3

2010-09-29 @ 14:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0