Bussmysteriet

Det konstgaste hände idag på bussen! Gick som vanligt på min fina lilla 28a (i och för sig inte helt som vanligt. Det stod en stoor lastbil och blockerade busskuren, eftersom de gräver precis framför den.. så vi som skulle gå på där fick snällt flytta oss och ställa oss typ femtio meter innan. Bussen var snäll och plockade upp oss där i alla fall!)

SEN dock hände det märkliga. Väl på stan stannade den där jag skulle hoppa av - och jag hoppade av. Inga konstigheter där. MEN när jag vände mig om och kollade på bussen var det nummer 10! CHOCK! Vart tof 28an vägen?! Varför gick jag ur 10an!? Många frågor finns det..

Själv kan jag komma på ett antal svar på frågorna. Av de är det troligaste att jag någon gång under resan blivit bortförd av ailiens, sedan att de har planterat mig på 10an och raderat mina minnen av händelsen. Eller också somnade jag precis när jag gick av 28an, och vaknade inte förrän 10an stod på precis samma ställe. Men som sagt, det första alternativet låter troligast.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0