And the water is streaming once again

Igårkväll fick jag för mig att kolla i golvbrunnen i badrummet. Det ångrade jag samtidigt som jag tog bort nätet. Uäck!

Ända sedan jag flyttade hit har det varit väldigt dålig nedrinning i handfatet, och på senare tid har det också blivit det i badkaret. Då tog jag igårkväll saken i egna händer - och felanmälde det till hyresvärden. Imorse när jag vaknade hade jag fått ett mail om att fastighetsskötaren ska komma och rensa avloppet.

Och när jag idag kom hem från skolan - vid lunch, låg det en liten lapp i min hall om att arbetet var utfört! Det kallar jag fin service!

Så nu rinner vattnet så fint så fint! Dock är det fortfarande döäckligt i golvbrunnen. Men jag antar att det bara är så golvbrunnar är.


Kommentarer
Postat av: farmor och farfar

Så (o)trevligt. Golvbrunnar måste rensas/skuras ur (går bra med diskmedel) ungefär en gång var eller varannan månad - annars börjar det lukta apa. Lycka till med strömmande vatten och ren golvbrunn. Kram!

2011-12-02 @ 16:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0