Lite vardagsspänning

Under kemiföreläsningen igår fick brandalarmet för sig att sätta igång. Det är alltid intresant när sånt händer, för alla sitter och kollar runt sig i nån minut innan någon meddelar att det är brandlarmet, och då blir det fart på folk.

Dock går det inte speciellt fort att tömma en föreläsningssal, så jag var glad att det inte brann på riktigt - åtminstone inte vad vi såg. Hade det gjort det hade hälften troligen blivit nedtrampade.

Tydligen va det någon som tvättade nått rum med högtryckstvätt? Och något rök väldigt mycket av det, så själva rökdetektorn satt igång larmet. Men vi fick snällt stå ute i kylan och vänta på brandkåren, som bara tog några minuter på sig innan de ärade oss med sin närvaro. Det va ju kul i alla fall att veta att dom faktiskt dyker upp!



Imorse fick jag för mig att vara en god student, så även då dagens föreläsning inte börjar förrän kvart över ett, så gick jag upp sju. Sedan pluggade jag - mer eller mindre (med förskjutning åt det senare) - hela tiden tills klockan blev elva.

Då gick jag till köket och stekte korv.



Och jo, såklart kommer min siamesika tvilling med hem för jul!
Det måste ju betyda att vi borde få dubbelt så många julklappar..?

Kommentarer
Postat av: ida

hahaha, åh snyggmaja!

2011-12-07 @ 15:16:51
Postat av: L

snyggare får man ju leta efter! göteborg har gjort dig gott majs, du ser ut att må bra ;)

2011-12-07 @ 21:42:40
Postat av: Mami

Har du smakat lite på de kemiska blandningarna? Eller är det hjärnan som har växt på dig?

2011-12-07 @ 21:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0