När hjärnan tar semester

Häromdagen satt jag på bussen och kollade ut genom fönstret, sådär som man gör. Jag såg ett dike fullt med grönt gräs och fina vita blommor. Jag blev glad och tänkte hur fint det är här i staden! Sedan återvände min hjärna till mitt huvud och jag insåg att blommor inte blommar i december i Sverige. Och att mina blommor som jag såg inte alls va blommor - utan skräp. Fin stad och fint tvättade bussfönster..



Köpte idag hamburgebröd och Willys hamburgare. Stekte dom precis, och skulle sedan fixa ihop hamburgarna - såsom man gör när man ska äta hamburgare. Tog upp bröden ut sin påse, och skulle dela på dom och försökte ett bra tag innan jag insåg att dom inte va delade!!

Vem gör hamburgebröd med cirkus fem sesamfrön per bulle och som sen inte ens är delade?! Jag fick snällt ta fram en kniv och dela dom själv. Känns lite som att jag i så fall lika gärna kunde bakat mina egna bröd! Det hade jag gjort om jag ville dela på dom själv! Nästa gång är det jag som köper korvbrödsbagarns hamburgebröd. Willys får snällt sitta kvar i hyllan. Påsen går inte ens att återförsluta.

DÅLIGT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0