Mogna damer i tv-soffan

Jag och Annica spenderar vår fredagskväll med att kolla på På Spåret. Vi känner oss väldigt mogna när vi sitter och sköljer ner choklad med varsin liter cola. Nyss skulle de räkna ut kvadratcentimetrarna på en cirkel som hade diametern 20cm.

Mattegenier som vi är började vi direkt diskutera hur man gör - radien gånger radien gånger pi. Med lite snabb huvudräkning kom vi också fram till svaret - 314. Hur duktiga som helst.

Men sen började alla i programmet börja räkna helt konstigt och spontant började vi känna "Ahhh, kan vi inte detta? Gör vi helt fel nu? Har vi inte klarat matte A+B+C+D+E?!" Okej. Det var Annicas reaktion. Min var mer "Okej. Vi har fel. Let's go dö."

Sen var det dock dags för På Spåret:arna att få veta om de hade rätt.

Och.... nope! Victoryyyyyy!

Varpå Annicas reaktion var "What?! Kan dom ingenting eller?!"


Tydligen inte.

Kommentarer
Postat av: annicaaaaaaaa

jag kommenterar! jag kommenterar! min kommentar är: hej.

2011-02-26 @ 14:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0