Piff och puff rules

Trött_tjej_91 låg under två varma filtar och slökollade på tv när hon hade kommit hem från skolan idag. I sina absolut bästa och snyggaste piff-och-puff-fleezebyxor, måste tilläggas. Helt ensam hemma, när dörrklockan ringde.

Med en snabb titt på sina byxor kom hon fram till att det inte alls såg helt för hemskt ut tillsammans med hennes rosa/svarta skjorta, och öppnade glatt dörren.

Utanför stod två små pojkar som ville sälja någon tidning för fotbollslaget. Som den trevliga och sympatiska flicka hon var sa hon nej väldigt snällt och de små pojkarna tackade. Slutet gott, allting gott!

Eller?

Nej.
För innan hon hann stänga dörren fullkomligt glodde de båda små pojkarna på hennes byxor! Inte så lite heller! Många frågor vandrade genom flickans huvud just då.


Har de aldrig sett ett par byxor förr?!

och

Är detta de enda piff-och-puff-hatarna i världen?! Just på min trapp?

Nej usch. Dagens småbarn (tänkte skriva ungdom.. men dessa nådde knappt upp till mina fotknölar.. så jag misstänker att de inte skulle klassas som ungdomar), skärp er!

Hade de börjat knäböja eller avguda byxorna hade jag förstått dom.

Men inte detta.. Skandal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0