För mycket att välja på!

Katalogerna ligger på bordet. Nedräkningen har börjat. Den 15 april ska högskoleansökningarna vara klara.

Det är mindre än en månad kvar.

Så vad ska jag bli när jag blir stor? Än så länge har jag inte en aning. Det känns ganska så oroväckande. Det finns ju så mycket att välja på.

Jag och Annica har spenderat eftermiddagen med att gå igenom kataloger från högskolor. Kanske ska jag satsa på en karriär inom molekylär biologi? Eller är sjökapten något för mig? Är det säkert att jag inte vill bli lärare? Läkare? Marinbiolog?

Gaaaah.


Jag kan bli vad som helst.

Paniiik.


Kommentarer
Postat av: Moster L.



...när du var liten och jag var och hälsade på er i Bangkok, så ville du ju bli visselgubbe sa du...en sån där Trafikpolis som stod mitt i den kaotiska trafiken och ihärdigt visslade i en visselpipa och samtidigt viftade runt med armarna.



Smått livsfarligt jobb, som du då, vid cirka tre års ålder, blev Heelt fascinerad av.

...kanske kanhända så finns det kanske någon slags visselgubbe-högskoleutbildning...

Detta var Dagens Tips till dej Maja.



Kraam från moster.

2011-03-17 @ 20:49:24
Postat av: your only friend

we'll figure it out on saturday!!

2011-03-18 @ 00:43:08
Postat av: Blöta Fötter - Nadja Ekholm

marinbiolog hade passat dig perfekt :D Tänk dig, dig simmandes runt bland färgglada fiskar och säga "Den här fisken heter abborre och gömmer sig dessa stenar för att skydda sig mot radiologiskt farliga strålningar från japan." samtidigt som du kollar gravallvarligt in i kameran som följer efter dig i sjön :)

2011-03-18 @ 21:01:41
URL: http://blotafotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0