Gårdagens lyckodag

Såå, gårdagen började med att jag påväg till skolan hittade en hundralapp på marken. Sedan började jag noja om ifall det kunde betyda att det var min turdag eller om all min tur för dagen just hade blivit förbrukad. Jag var också smått rädd för att något jag hade på mig skulle ge otur. Man kan aldrig vara nog försiktig med sånt där. Men efter att Annica skickade ett sms med texten "Men Gud. Du börjar bli som jag. Sluta genast." Tog jag mitt förnuft till fånga.

Efter skolan kollade jag på två avsnitt av Pretty Little Liars innan jag begav mig till dagens (eventuellt årets) stora händelse: Uppkörningen! Först hade jag en timmes körlektion - som uppvärmning liksom. Min lärare började lektionen med att säga "Nu tänkte jag att vi åker och hämtar ditt körkort. Vi tar bara Någon timmes omväg först.."

Rusningstrafiken gjorde att vi fastnade i en bilkö i en kvart, vilket i sin tur gjorde att vi kom tio minuter försent till uppkörningen. Men tanten va glad och trevlig i alla fall, och efter vad som kändes som bara några minuter (men tydligen va en halvtimme) var vi tillbaka utanför trafikverket och hon meddelade att jag klarade det!!

Så nu har jag äntligen körkoort! ÄNTLIGEN!

Senare på kvällen köpte jag en triss. Tänkte att jag skulle utnyttja dagens tur maximalt. Dock fungerade det inte. Var en nitlott. Såklart. Men man kan inte få allt!

Kommentarer
Postat av: Mami

Åh vad du är bra! Skickligt att lyckas i Göteborg!! Skulle aldrig köra där!!

Får väl snart börja cykla så att jag har vanan inne när du kommer hem o tar min bil!

puss på dig

2012-04-24 @ 19:38:00
Postat av: Moster L



..mycket Grattis till körkort Maja..!!



Tuta och Kör..!



Kram mosterL.

2012-04-25 @ 18:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0