Plugg plugg plugggg

Jag tentapluggar. Och tentapluggar lite mer. Men eftersom det är valborg och första maj är bibblan stängd. Vilket gör att jag är tvugen att sitta hemma och plugga. Vilket inte är det bästa.

Idag har jag dock hunnit med mer än vad planeringen säger att jag skulle. Fast det har också resulterat i en lista på än så länge två kapitel som jag måste plugga mer på. Vilket är hälften av de kapitel jag gått igenom idag. Tror jag kan behöva den injobbade tiden till att plugga mer...

Det är alltså fysik just nu. Helt okej egentligen, om det inte var för all mekanik som smyger sig in överallt! Jag gillar inte mekanik. Mekanik gillar inte mig. Och tydligen är fysik samma sak som matten - allt man inte gillar kommer om och om och om och om igen. Heela tiden.


Tacka vet jag optik. Åtminsone den optiken där man räknar ut hur ljuset bryts. Sånt gillar jag. Sånt kan jag.
Men det finns nog inte mer än ungefär Ett tal på tentan om det.. tyvärr. Så jag får fortsätta plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0