Veckans aktiviteter

Efter begäran om att få veta hur det gick på Chalmeristmiddagen i tisdags, kan jag tragiskt nog meddela att jag hoppade över den. Orkade inte med att vara social just den dagen. Det är också svårt att vara finklädd till något när man inte hinner hem efter skolan innan det börjar. Skorna fick inte plats i väskan bredvid min enorma mattebok. Däremot har det hänt andra saker denna vecka som jag har varit med på!
 
I onsdags var det tårtbakstävling, som jag och mitt lag tyvärr inte gick vinnande ur. Kval för NollpoQuarlen gick också av stapeln (där kemis bäste nollan på att häfva öl utsågs). Jag som inte gillar öl, och tycker det ser mer eller mindre livsfarligt ut att häfva satt och kollade på medan folk gjorde mer eller mindre lyckade försök.
 
Torsdag bjöd på både Nollkampen, en tävling i fyr-person-skidgång, åtta-mans-säckhoppning och flytade lådbils race mellan alla sektioner - i vilken K (kemiteknik) kom på en hedrade andraplats! Tydligen det bästa K någonsin kommit, åtminstone så länge någon kan minnas. Och sedan var det coctailparty på kvällen med pubquiz som jag och mitt lag också kom tvåa i (bäst av alla nollan)!
 
Igår, fredag, anordnades läsårets första pubrunda. Kvällen började direkt efter skolan med förfest med phaddrarna. Under kvällen besöktes sedan fysiks pub Focus, väg och vattens pub (vad nu den hette..) och såklart kemis pub Fort NOx! Större delen av tiden spenderades dock i kö. Men trevligt hade vi det i alla fall!
 
 
Inatt sov jag tolv timmar. Efter ett litet telefonsamtal med min älskade lillasyster (som var riktigt jättedålig på att peppa mig att gå upp ur sängen) tog jag mig tillslut till affären. Åt sedan lax innan jag sov en timme till. Man blir trött av att vara så social hela tiden!

Kommentarer
Postat av: Mami

Du verkar ha FULLT upp! Puss på dig bästa Majs

2012-09-09 @ 10:51:31
Postat av: farmor och farfar

Tack för rapporten. Du verkar ha en god avvägning mellan studier, studentikosa aktiviteter och vila. God fortsättning! Kram!

2012-09-10 @ 11:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0